søndag 27. juni 2010

Mykeste myke 2 til lille Prins

Lenge siden sist? Jupp!


Denne jakka har jeg riktignok hatt ferdig siden april, men ikke montert før for noen dager siden.
Oppskriften er Mykeste myke 2 fra boka Myk Start.

Jeg hadde fargen nesten klart for meg i hodet, derfor ble det Dale duett ull/bomullsblanding, da jeg fant fargen der.
Når jeg ser på størrelsen nå (som er 9-12 mnd og lille Prins er nå 8 mnd), så burde den så absolutt vært i ren ull, men det får heller være.
Var visst helt blindet av  ideen om fargen, pluss at jeg hadde litt hastverk med å få begynt.


Er det ikke rart?
Man kan tenke på et prosjekt lenge, men når man først har bestemt seg for å begynne, så skulle garnet helst ha vært på plass i går.
Photobucket

3 kommentarer:

  1. Hva synes du om størrelsen på den? Jeg strikket denne til hentesettet (av alpakka, riktignok) og den er fremdeles litt for stor...

    SvarSlett
  2. Hyggelig du titter innom. :o)
    Prøvde den på i dag, og synes den passer fint.
    Romslig, men trodde den var blitt altfor stor. Armene er en god del for lange da, men det går jo greit.

    SvarSlett
  3. Jeg strikket i tynn alpakka, så det er nok derfor den er så stor. Alpakka er ikke akkurat det fasteste garnet, for å si det sånn. Det er definitivt armene som er størst for vår del også. Resten er romslig, men grei.

    SvarSlett