torsdag 30. desember 2010

Selebukse fra Myk start

Denne har vært ferdig flere evigheter. Men det tok en liten evighet før jeg fikk festet trådene, deretter måtte den vente lenge på sårt tiltrengte fire knapper, deretter enda en evighet før bildene ble tatt.
Men den passer lille Prins helt perfekt, og han har litt å vokse på.
Oppskriften er som tittelen sier, fra boka Myk start.
Jeg oppdaget etter et og et halvt ben at jeg hadde strikket glattstrikk og ikke rillestrikk, og at jeg brukte et pinnenummer for stort. Men den ble like fin, likevel.
Jeg greier ikke finne magebeltene til garnet nå, og jeg husker ikke hvilket det var. Jeg kjøpte akkurat det, fordi det hadde den gråbrune fargen jeg hadde lett etter. Men det er ull superwash.
Får lete litt mer og legge til senere.
Buksa er i alle fall stadig i bruk.

Har et par monsterbukser på trappene også, innimellom julehjerter, tovede votter og besøkstøfler.
Ullbukser er virkelig gull nå om dagen, med omtrent konstant 15-20 minus.
Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar