mandag 28. februar 2011

Sovelue til lille Prins

Lille Prins trengte en sovelue til barnehagen, så jeg fant denne oppskriften på Garnstudio sine sider.
Jeg endret litt på øreklaffene, og felte to og to sammen mot slutten, så de endte i en spiss. Beholdt tre masker som jeg strikket videre til 30 cm lange snorer.
Det beste var at jeg fant farger jeg kunne leve med i garnbeholdningen. Rester etter en lue jeg strikket til lille Prinsesse i fjor, men som hun aldri har godtatt å ha på.
Ser etter å ha fått prøvd den på, at jeg fint kunne droppet å øke de 30 maskene før vrangborden. Den spriker pittelitt i nakken, men ellers er den grei. Dekker ørene godt, og går godt ned i pannen. Jeg strikket vrangborden noen cm lengre enn de 3 som sto i oppskriften.


Oppskrift: Drops Design
Garn: dobbelt Drops Alpaca i to nyanser; mørk rød og rød, mindre enn 50 g av hver farge.
Str: 2 år
Pinne: 3,5 og 4

Photobucket

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar