mandag 20. september 2010

Noe å sitte på...

...er kjekt, når man skal på tur i barnehagen.

Endelig noe jeg får raskt ferdig. ;o)
Begynte lørdag formiddag, og tok den ut av vaskemaskinen tidligere i kveld (klokken har såvidt passert midnatt).
Fant oppskrift her, bare for å ha en idé om størrelsen. Det er lenge siden jeg har tovet noe.
Brukte tre nøster Sandnes Easy i lilla, som er favorittfargen til lille Prinsesse for tiden.
Vanskelig å få rett farge på bildet, er nok mer gult og muligens litt mer rødt i den. Plutselig ser den hvite duken min lavendelfarget ut.
Strikket på pinne 9. La opp 58 masker, og strikket siste omgangen da det målte 45 cm.
Målene før toving var 56x45cm, og etter toving 40x28cm.
Tror nok jeg skal la den neste bli noen cm lenger. Ja, for det kan jo være greit for resten av familien å ha noe å sitte på på tur også.
Skal dessuten nålefilte navnet hennes på denne.

Photobucket

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Takk for tips, tror sannelig det blir ett par sånne til besteforeldre som har alt, til jul. :-)

    SvarSlett
  2. Ja, kjekt som gaver også disse.
    Kjørte det en runde til i maskinen, så ble det litt tykkere. Str ble da 36x26.
    Stort nok til en liten prinsessebak.
    Til voksen vil jeg nok gå for både bredere og lengre, og vaske to ganger, for god tykkelse.

    SvarSlett