mandag 6. september 2010

Strikker fortsatt...

...selv om jeg ikke har ferdigstilt noe mer.
Eller, det er en sannhet med modifikasjoner, siden vesten til lille Prinsesse egentlig er ferdig. Den venter bare på å få festet alle trådene. Som vanlig er det morsommere å begynne på noe nytt, enn å feste tråder.
Holder på med selebukse til lille Prins fra Myk Start i stedet.
Tror jeg er litt i ammetåka fortsatt, selv om det er flere måneder siden siste amming.
Vesten strikket jeg visst på en pinne for liten, skjønte det først når den var ferdig, og jeg skulle bruke pinnene til buksa til lille Prins. Det går jo helt fint, særlig siden det er ribbestrikk, og den er strikket i 4 år, og lille Prinsesse ikke er mer en 2 1/2. Men det var jo ikke meningen.
Og så etter å ha strikket ett og et halvt ben på selebuksa, oppdager jeg at jeg strikker glattstrikk i stedet for rillestrikk. Jaja. Blir nok fint likevel.


Må få strikket litt sokker og votter til både prins og prinsesse. Og ymse annet også forsåvidt.
Har dessuten funnet fram stoffene til vognposer jeg kjøpte i fjor. *kremt*
Må få sydd to poser rimelig raskt, før det er tid for å ta fram voksiposene i stedet. ;o)

Edit: Ved nærmere pinnesjekk nå, så ser jeg at jeg bruker en pinne for stor på buksa. Sånn er det når man velger pinner på øyemål og hukommelse. Blir vid og god den da.
Photobucket

1 kommentar:

  1. Gode strikkebukser er ett must på vinteren. :jupp:
    FLink du er Line!! klem

    SvarSlett